Navigasjon
· Hjem
· Artikler
· Downloads
· Diskusjonsforum
· FAQ
· Fotogalleri
· Kjøp og Salg
· Kontakt oss
· Linker
· Nyhets kategorier
· Siste kommentarer
· Snacks
· Søk på siden
· Kanaler
· Loggbok for stripa
· SMS-Gruppe
· Artikler
· Downloads
· Diskusjonsforum
· FAQ
· Fotogalleri
· Kjøp og Salg
· Kontakt oss
· Linker
· Nyhets kategorier
· Siste kommentarer
· Snacks
· Søk på siden
· Kanaler
· Loggbok for stripa
· SMS-Gruppe
Brukere online
Tilfeldig foto
Siste Brukere Online
Siste artikler
Forumtråder
Siste tråder
· Edge 540 gjenoplives...· jupiter til salgs.
· komplett flysamling ...
· Trenger mere plass
· Enda en modell.........
Mest aktive tråder
| · Dogfightere | [28] |
| · Innendørsflyging,... | [20] |
| · Hangsøk i Vest-Agder | [19] |
| · Hvem vil være med... | [19] |
| · Nytt prosjekt ank... | [18] |
Fødselsdager
Tilfeldig foto
Viser tråd
Lyngdal Air :: Fly Generelt :: Prosjekter
|
Nytt prosjekt ankommet
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 12/02/2009 18:40
|
|
Medlem Antall innlegg: 144 Innmeldt: 26.08.07 |
Mitt nye prosjekt er kommet i hus...
Pleym la ved følgende bilde: ![]() [82.16Kb] |
|
|
|
| Roy |
Lagt til d. 12/02/2009 19:36
|
|
Superadministrator Antall innlegg: 137 Innmeldt: 24.08.07 |
Er det en stige til en køyeseng?....si hva som er i pakka da.....
->Growing old is mandatory, Growing up is optional-< **Hvis modellen flyr skjevt kan det være motoren er gay** |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 12/02/2009 19:50
|
|
Tadaa
Pleym la ved følgende bilde: ![]() [127.24Kb] |
|
|
|
| Roy |
Lagt til d. 12/02/2009 21:11
|
|
Aaaahaaaaa. Predator.....Malones Spasial?
->Growing old is mandatory, Growing up is optional-< **Hvis modellen flyr skjevt kan det være motoren er gay** |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 12/02/2009 22:35
|
|
Det er predatoren som har kommet ja ![]() Ankom i dag, så jeg har bare fått kikket lett over tingene, men det ser jo ikke så verst ut. Det er en 2. sortering, og bærer vel litt inntrykk av det. Hadde jeg betalt fullpris, og fått denne, så hadde jeg returnert den, for det er noe finish skavanker. Får se om jeg kan få noen servoer i hus i neste uke. |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 22/02/2009 17:11
|
|
Har såvidt begynt å jobbe med Predatoren. Det er ikke så mye bygging på sånne fly, siden selve flyet kommer fiks ferdig, men det er likevel et par ting man må ordne selv. I dag har jeg laget ledningsnett, og har begynt å planlegge installasjonen i kroppen. Tror jeg kommer til å gjøre som Jo Grini, og bruke et par standardservoer i kroppen. Det er veldig romslig kropp til denne type fly å være, og jeg hadde et par passende servoer liggende Batteri tror jeg blir Eneloop batterier, som har fått mye skryt. Skal visst være bedre enn vanlig NiMh i kulde, og uten selvutlading (som har vært et stort problem på NiMh. Hadde i utgangspunktet håpet å kunne bruke samme ballast som i RaceM, men vinkelen på ballastrøret tilsier at det ikke vil gå, og at ballasten må være løse "slugs" i stedet for lange stenger. Noen som vet hvor jeg kan få tak i 25 mm messingstang? Alternativt 25 mm messingrør, så kan jeg lage blylodd. Pleym la ved følgende bilde: ![]() [126.87Kb] Redigert av Pleym den 22/02/2009 17:13 |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 24/02/2009 19:34
|
|
I dag fikk jeg laget ferdig servobrett, og prøvemontert radioutstyr. Ingenting blir limt enda, for høystartkroken skal sitte innunder ballastrøret, så den må monteres først. Etter at servobrett og ballastrør er montert så blir det bortimot umulig å komme til bakover i kroppen. Batteri, 4 x AA må loddes i en == konfigurasjon, og får da plass foran servobrettet med mottager oppå. Forhåpentligvis er det da også plass til evt. bly som må til for å balansere. Ballastrøret skal åpnes i den enden som er synlig i bildet, slik at 5-6 cm lange "slugs" kan legges inn og skyves bakover. Siste "slug" festes med en skrue, så skruefeste må også lages under røret. Pleym la ved følgende bilde: ![]() [147.63Kb] |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 24/02/2009 19:35
|
|
Alt får plass foran ![]() Har en gammel ødelagt batteripakke som jeg har brukt som dummy for tilpasning Pleym la ved følgende bilde: ![]() [152.41Kb] Redigert av Pleym den 24/02/2009 19:36 |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 28/02/2009 23:07
|
|
Det går litt seint her nå, for jeg får ikke limt inn noe som helst før jeg får høystartkrok, og den kommer sammen med servoene. Servoene skulle jeg hatt nå, men etter jeg hadde lagt inn bestilling hos IMPX så ga de beskjed om at de kun hadde 1 stk igjen Dermed blir det noe forsinket.Uansett, i dag fikk jeg pakke fra elefun med eneloop batterier og servoledning, så nå skal det loddes batteripakke. I tillegg fikk jeg noe bly i bursdagsgave Så da skal jeg prøve å få støpt noen lodd også |
|
|
|
| Roy |
Lagt til d. 01/03/2009 11:09
|
|
Fin tråd Richard, artig å følge med på prosjekter, og ekstra stas når vi få se bilder i tillegg. Burde være muligheter for å bruke den som ljå i en skikkelig lowpass med de vingeprofilene. Kan jo være greit om stripa skulle bli for langvokst. Blir spennede å se denn til våren, og ikke minst høre den ![]() Goose ->Growing old is mandatory, Growing up is optional-< **Hvis modellen flyr skjevt kan det være motoren er gay** |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 05/03/2009 08:19
|
|
Takk for det Roy. Nå blir det litt opphold, siden jeg er ute og reiser til over helga. Forhåpentligvis ligger det servoer og venter når jeg kommer hjem. Det er kun et par uker til jomfrutur, så det blir full fart når servoene kommer ![]() |
|
|
|
| Roy |
Lagt til d. 05/03/2009 08:40
|
|
Hørte noe rykter om at den skulle fa noe Dansk luft under vingene
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 06/03/2009 00:34
|
|
Stemmer det. Skal ha jomfrutur i Danmark, og hvis det ser bra ut, så blir det deltagelse i klubbmesterskap også Hvis ikke blir det RaceM |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 14/03/2009 19:28
|
|
Det begynner å spøke for jomfrutur i Danmark, men jeg gjør hva jeg kan for å få det til. Jeg venter fortsatt på servoer, men nå har jeg fått beskjed om at de er i posten, så jeg kan få installert dem til uka en gang. Så må jeg tilpasse linker, montere krok, lime servobrett, tilpasse overføringer til halen.... Det blir en travel uke! I dag har jeg tilpasset rørhylser til ballasten, og satser på å støpe litt bly i morgen. Dermed skulle ballasten være klar. Så gjelder det å gjøre klart alt annet som kan gjøres klart for final assembly, slik at jeg kan rekke å bli ferdig til Danmarkstur neste helg. Kunne trengt noen gamle sykkel-eiker til roroverføringer i vingene. Er det noen som har noe gammelt liggende? 2mm TIG tråd kan også brukes (stål) |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 15/03/2009 22:02
|
|
I dag ble det støpt bly, og produsert siktestativ for F3F flyging neste helg. Hvis det er andre som vil lage blylodd på denne måten, så er messingrør å anbefale. Jeg hadde et stykke aluminiumsrør tilgjengelig, så da ble det aluminium, men det skal godt gjøres å få heft mellom aluminium og bly... Aluminium mot messing derimot er omtrent som lodding. Det ble 8 slugs, som tilsammen veier nokså nøyaktig 1 kg. Passe vekt det tror jeg, men jeg skal lage noen av tre også, så jeg kan justere vekta. Pleym la ved følgende bilde: ![]() [125.76Kb] |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 15/03/2009 22:09
|
|
Ballast i glassfiberrøret som skal limes inn i kroppen
Pleym la ved følgende bilde: ![]() [133.07Kb] |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 15/03/2009 22:11
|
|
Siktestativ for F3F Man sitter i stolen, og bruker de to linene foran som siktelinje. Pleym la ved følgende bilde: ![]() [172.69Kb] |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 23/03/2009 21:22
|
|
Nå blir det seriøse sjumilssteg i denne tråden Det kom servoer på onsdag og på torsdag skulle vi reise til Danmark. Dermed ble det bygging på onsdagskvelden til seint på natt, uten å komme i mål. Flyet ble pakket i bilen sammen med en svær pose med verktøy, og så var det bare å komme seg til Danmark. På torsdagskvelden fortsatte byggingen, også da til langt på natt, uten å komme i mål. Fredag var det bare å fly RaceM på dagen, og så var det bygging igjen på kvelden. På lørdags morgen var den endelig klar for jomfrutur. Det blåste friskt inn på resturanthanget i Hanstholm denne dagen, så da gjorde det ingenting at jeg ikke hadde fått laget ballastslugs i tre, og dermed ikke hadde andre valg enn å fly med all balast (1 kg) eller ingenting. Forventningene til første turen var egentlig bare å komme opp, justere trim og gli litt forsiktig frem og tilbake, men flyet gikk ut uten behov for noe trim, og det ble raskt klart at her var det bare å trøkke på Det rører på seg, det kan jeg love. Hvor bra det egentlig er vil vise seg når vi får testet i konkurranse. Tenker jeg skal stille med denne på neste stevne, så får vi se ![]() Fikk noen turer på Søndag også på samme hang med vind på 18-22 m/s. Det funket bra det også, men det var litt turbulent, så det ble vanskelig å trøkke ned på kanten. Ble også klart at jeg må få justert litt på servoene så jeg kan få mer utslag på flaps. Nå har jeg ikke mer enn 45-60 grader tror jeg. Pleym la ved følgende bilde: ![]() [164.1Kb] |
|
|
|
| Pleym |
Lagt til d. 23/03/2009 21:26
|
|
Ligger flere fine bilder fra turen på: http://www.gmfk.n...;Itemid=64
Pleym la ved følgende bilde: ![]() [172.77Kb] |
|
|